За Triumph

ТРIUMPH HERITAGE

През петдесетте и шейсетте години на ХХ век, Стив Маккуин и Марлон Брандо, превръщат марката Triumph в истинска легенда. Междувременно многобройните рекорди за скорост са поставени с Thunderbird, Bonneville, Tiger and Trident. Тези постижения превръщат мотоциклетите в култови.

 

1902

Първият мотоциклет Triumph е произведен, захранван  от двигател Minerva с мощност 2,2 конски сили и е известен като номер 1.

1907

Създаден е нов двигател с обем 450 кубични сантиметра и с мощност 3,5 конски сили. Годишното производство достига 1000 броя и фабриката премества основното си производство в по-голям обект в Ковънтри.

1915

Triumph е избран да достави няколко десетки хиляди мотоциклети на американската армия.  В службата на фронта TRIUMPH МODEL H - 500 кубиков, едноцилиндров и с мощност 4к.с. изгражда изключителна репутация и става по-известен като TRUSTY TRIUMPH. 57000 бройки са произведени от него в продължение на 8 години.

1927

Фабриката в Ковънтри, която сега е с площ 500 000 кв. Фута и наема 3000 души, произвежда 30 000 бройки годишно.

1936

Бизнесът на Triumph за автомобили и мотоциклети е разделен. Едуард Търнър е назначен за главен дизайнер.

1937

Търнър проектира моделът Speed Twin с двигател  498 кубични сантиметра, който достига до максимална скорост над 90 мили/ ч. Този модел ще се превърне в емблематичен за марката през следващите 40 години.

1940

Повече от 50 000 броя мотоциклета се продават на военните, тъй като производството на мотоциклети е насочено за военни цели. На14 ноември - фабриката на The Priory street е разрушена в бомбардировките над Ковънтри. Част от машините и инструментите са спасени и през 1942 нов завод отваря врати в Меридън.

1946

След края на войната компанията се съсредоточава производството върху три модела: Tiger 100 , Speed ​​Twin и по-малките  мотоциклети 3T с 349 кубични сантиметрови двигатели. Всички модели имат телескопична предна вилка.

1954

През 1954 г. Марлон Брандо изиграва ролята на Джони Страблер (мотоциклетист и лидер на банда) в „Дивият”.  Той управлява моделът Thunderbird 6T, с двигател с обем 450 кубични сантиметра.  Този образ се превръща в икона на попкултурата и е един от най-разпознаваемите герои, извор на вдъхновение за десетилетия.

1955

Джони Алън достига 193 мили в час на солено езеро „Боневил” , карайки аеродинамичен мотоциклет .Поточна линия задвежван от моделът Thunderbird, с двигател с обем 550 кубични сантиметра. Това поставя началото на забележителната ера на техническото превъзходство. Triumph държи абсолютния рекорд за скорост с мотоциклет в продължение на 15 последователни години, с изключение на един кратък 33-дневен период.

1959

През 1959 г. е представен емблематичният модел T120 Bonneville 650. Наречен в чест на местоположението където са поставени безброй световни скоростни рекорди, Бонневил е предназначен да се превърне в един от най-големите мотоциклети и най-продаваният британски двуцилиндров мотор на всички времена.

1963

 Един от най-забележителните и ценни мотори - TR6 650 Trophy , е този Triumph Bonneville Desert Sled от 1963, който някога е бил притежание на легендарния актьор Стив Маккуин. Мотоциклетът е направен от  Бъд Екинс -  мотоциклетен състезател, каскадьор и близък приател на Стив Маккуин. Бъд Екинс е дубльорът на Маккуин в знаменитата сцена със скока с мотора във филма "Голямото бягство" ("The Great Escape"). 

1966

Бъди Елмор печели състезанието „Дейтона 200“  с моделът Tiger с двигател  500 кубични сантиметра на солено езеро „Боневил” . Поставен е нов рекорд от 245,6 мили в час с модела Gyronaut X-1, задвижван от двуцилиндров двигател.

1967

Гари Никсън доказва, че миналогодишната победа на „Дейтона 200“  не е била случайна.Той отново завоюва първото място с мотоциклетът Tiger 100. Огромен успех бележи Днож Хартле с мотоциклетите от серията Tourist Trophy. Продадени са 28,700 броя от тях в САЩ.

1968

Triumph Trident (BSA Rocket 3) - моделът се задвижва от новия 3-цилиндров двигател. Известният каскадьор Евъл Книвъл се опитва да прескочи фонтана на Цезар Палас в Лас Вегас.

1969

Малкълм Ъпхил печели състезанието TT с Bonneville. В него той прави първата обиколка със сериен мотоциклет със скорост над 100 км/ч. Производството на мотоциклети в Мериден достига приблизително до 46,800 бройки.

1970

Малкълм Ъпхил отново печели  състезанието TT с Triple, което ще допринесе за бъдещата слава на мотоциклетът Slippery Sam.

1975

Производството на Bonneville продължава, след като работниците образуват кооперация, за да запазят завода в Мериден. Slippery Sam печели състезанието Production TT за пета поредна година.

1983

Фабриката Мериден затваря вратите си. Джон Блуор придобива името Triumph и мястото в Фабриката Мериден и лицензира малък брой Bonnevilles, за да продължи да се произвежда от Лес Харис в Девън.

1987

Пускат нов четири цилиндров двигател с обем 1200 кубика на тестовата площадка.

1990

Triumph се завръща! Шест нови модела са представени на изложението в Кьолн: Моделите, които триумфират са : Trident 750 и 900 Triples, Trophy 900 Triple и 1200 Four и спортните Daytona 750 Triple и 1000 Four.

1994

Представен е революционен "Speed ​​Triple". Той отбелязва завръщането на Triumph на първо място в състезанието  "Speed ​​Triple Challenge Race".. Triumph затвърждава присъствието си на американския пазар с въвеждането на ново дъщерно дружество Triumph Motorcycles America. Придобива разрешение за строеж  на нова фабрика на площ от 40 акра в Хинкли.

1995

Стартира производството на продуктова гама  Triple Connection облекло и аксесоари, възлизащо на 12 000 броя годишно. В същата година е произведен и 30 000 –ят  Хинкли Triumph, който е изпратен към Австралия.

1996

Представен е Daytona T595 и моделът завладява сцената. Зашеметяващият стил допринася за продължителните списъци от депозити. 12 месеца по-късно, T595  се превръща в 50 000-ият мотоциклет, произведен в Хинкли.

2000

Десетилетие след прераждането на Triumph, Bonneville се завръща към линията на Triumph. Мотоциклетът привлича не само мотористите, които си спомнят Bonneville, но и с тези, които оценяват модерната функционалност и гарантираното добро поведение на двуцилиндровият двигател.

2002

Масивен пожар унищожава главния завод за монтаж. За по-малко от 6 месеца фабриката е възстановена, реновирана и снабдена с модерни инструменти за производство мотоциклети само 6 месеца след пожара. Мотоциклетът Daytona 600 supersports е пуснат на пазара и се бележи  великолепна победа на остров Ман, от Брус Анстий.

2004

Появява се нов „гейм чейнджър“ Triumph Rocket III. Показателите на двигателя са невероятни: 2294 cc, 199 Nm въртящ момент при 2500 rpm.

2006

Представен е напълно новият - 675cc Triple Daytonа. Моделът 675 продължава да печели славата на "Краля на Supersports" награда връчвана безпрецедентно четири години подред. Тъй като фабрика 4 в Тайланд е открита, обемът на строителството се повишава до 41,974 единици.

2007

Street Triple, смесица от стил и забавлението на Speed ​​Triple и мощността на управление - Daytona 675 завоюват на сцената и незабавно създават нов и изключително успешен сегмент на пазара на мотоциклети.

2009

За пръв път Triumph пуска R линия с модела Street Triple R. Най-високият клас спирачки и окачване  превръщат моделът във водещ.

2010

Представен е първият модел на Triumph с ремъчно задвижване с 1600cc двуцилиндров двигател. Той създава името на Triump мотоциклетите с инженерно производство и управляемост на модерния круизер сегмент. Мотоциклетът впечатлява американското списание Cycle World достатъчно, за да го отличи с престижна награда .

2011

Triumph пуска на пазара Tiger 800 & 800XC, Speed ​​Triple, Daytona R, America, Speedmaster и Thunderbird Storm. Най-голям брой изстрели през всяка година за Triumph. За пръв път марката представя толкова много модели в рамките на една година.

2012

110 години от произведения първи Triumph се отбелязват с няколко нови мотоциклета:  Tiger Explorer 1215cc, който силно  раздвижва адвенчър сектора; Същият двигател се използва и за новия Trophy. Активната година се допълва и от множество подобрения по  675cc Street Triple и Daytona. Продажбите достигат 50 000 броя, подкрепени от откриването на ново дъщерно дружество в Бразилия.

2013

Пазарният дял на легендарните мотори в сектора с + 500cc достига 6,2%. Triumph Motorcycles е най-големият британски производител на мотоциклети, разширяването на пазара продължава с навлизането на Triumph в Индия.