ТЕ-1 е продукт на уникално сътрудничество между Triumph Motorcycles, Williams Advanced Engineering, Integral Powertrain Ltd и WMG от Университета на Уоруик – и е финансиран от Службата за превозни средства с нулеви емисии чрез Innovate UK.
Той е създаден, за да служи като образователен инструмент, който да позволи на Triumph да изследва потенциални бъдещи електрически мотоциклети. TE-1 премина през четири фази в двугодишното си развитие, достигайки завършването си през юли 2022 г.
Състезателят шампион Daytona 200 Брандън Пааш участва във финалната фаза на тестване, както в оценката на работата на двигателя, така и в окончателната настройка на прототипа чрез тестване на писта.
„Реакцията на газта на TE-1 е някак невероятна, има много голям въртящ момент и когато за първи път докоснете газта, това е моментална мощност, което очевидно е това, което обичам като мотоциклетен състезател. Обичам, когато има супер въртящ момент и именно затова, за мен това беше наистина страхотно изживяване”, каза Брандън.
Стив Сарджънт, главен продуктов директор: „Радваме се, че усилията ни в разработването на вълнуващ, високопроизводителен електрически мотоциклет бяха признати на GQ Car Awards. Има значителни предизвикателства при въвеждането на електрически мотоциклети на масовия пазар, но TE-1 е решаваща стъпка към развитието и разбирането на Triumph за технологията за електрически превозни средства.“
Пол Хендерсън, един от съдиите: „С време от 0 до 60 мили в час от 3,6 секунди, максимална скорост от 135 мили в час, пробег от 100 мили с едно зареждане и време за зареждане от 0 до 80 процента от само 20 минути, Първият напълно електрически прототип на Triumph надхвърли всички очаквания и постави нови стандарти в сектора. От Triumph казват, че нямат планове да пуснат TE-1 в производство, но технологичният напредък, развитието на батериите и електронните пробиви ще присъстват в следващото поколение на британската мотоциклетна марка (или това трябва да бъде първо поколение) производство на EV. С други думи, най-доброто предстои.”